Monday, October 13, 2008

The inability of expression

This, might be the first time when I strongly felt that there are feelings and thoughts that could not be delivered by languages and words. I truly felt the inability of my expression ... Things are just too faraway to be reached, as if I am grapping a cloud from the sky.

我觉得,爱一个人就是把自己的心扉敞开,让他走进你的秘密花园。
同时,你也把你的心交给他,信任他能小心翼翼地保管。
我把心敞开交给你,并不代表你能够任意地伤害我。
我并没有像要约束你的言行举止,所以,希望你也不要把你的价值观附加于我。
不要把我喜欢的音乐批评得一文不值,正如我也没有说电子音乐的不是。
不要质疑我所追求的学问,因为我也没有怀疑过你对电脑方程式的热诚。
不要把我朔造成你想要得我,我也没有妄想过要去改变你。

ペコはあなたが思うほど丈夫じゃないのよ。
いつも強気でいるけど、心はガラスだよ。
時々弱音を吐いて、逃げたくなることだってあるのよ。
そういう時は何も言わずに、ただそばにいて、やさしく抱いてください。

There are so many things I would like to deliver... but I guess I am not really gifted in dealing with such situation. 很多时候,越在乎的人,越难开口。因为怕伤害对方,因此而对这段感情造成ダメージ。

我现在才知道,爱一个人,是需要很多很多的爱,才能包容他的一切。好与不好。
不过,想要和他在一起的心,从来没有改变过。
当我快要撑不住时,便来这里牢骚牢骚一番吧。

Take my heart but please don't break it.

2 comments: