Thursday, April 24, 2008

1/2 entry in English


I wonder why the hell i have to study the human immune system in my Psychology of Peace and Conflict Resolution class ? And what the hell is B lymphocytes ? T cells ? B cells ? macrophages ? And why I have to study philosophy as well in this class ? Cognitive Neuroscience ? psychopathologies ?evolutionary psychology ? It's not like I am going to become a doctor or what ? My head started to spin when I finished one short paragraph. Some words are not even on the dictionary ! NS !

Ok, enough for the English entry( I wrote in English because I dunno how to translate those words in Chinese lah ). 不过啊,就算这堂课是以华文或日文来上,下场都是一样,不明不白。我发现,我只能专注地听1堂课。我的课都是2堂连续的。所以,很多时候第二堂课时我都神游太空,想着等下晚餐有什么吃。

下课后,我走出教室发现外面在下雨。于是便打电话给巴拉斯,问他晚餐是什么,顺便假装今天不是轮到我煮。我的头已经快要爆炸啦,在叫我煮饭,我会发神经。结果,他很好人地说会随便煮一些东西。实在太好了!他大概也看透了我的本性吧!懒人一个。总之到不用我煮,我就心满意足啦。

在厨房遇见了美国的丹,他也正在煮饭。由于巴拉斯是不煮饭(nasi)的,所以我也很多天没米下肚子啦。丹见我这么惨,便分了两口饭给我。哈哈哈!今晚的晚餐是面包+鸡蛋+火腿+沙拉+苹果。我不知道这是什么combination啦,别问我。

来了日本快要一个月啦。好不容易才比较适应了上学与K书的生活。真的是很幸运可以遇到很多两肋插刀的朋友,大家互相照应才能在这莫名其妙的国度生存下来。






No comments: